Kalmasın Üyelik Sözleşmesi
1. ÜYELİK SÖZLEŞMESİ
İşbu üyelik sözleşmesi ve onun ekleri olan gizlilik politikası ve çerez politikası, Müşteri ‘lerin
ve İşletme ‘lerin kalmasin.com.tr web sitesi ve KALMASIN mobil uygulamasında sunulan hizmetlerden
faydalanabilmeleri için gereken şartları ve koşulları içermektedir.
İşbu Üyelik Sözleşmesi çerçevesinde, Gölcük Mahallesi İskenderun 1.Caddesi No:110/A Mardin
/ Midyat adresinde bulunan “Kalmasın İletişim Bilgisayar Kozmetik Tekstil İnşaat San.
Tic. Ltd. Şti” ve şirkete ait olan
www.kalmasin.com.tr web sitesi ile KALMASIN Mobil Uygulaması
kısaca “KALMASIN” olarak anılacak olup
sözleşmede “Aracı” konumundadır. Bununla birlikte
tüketici olan kullanıcılar “MÜŞTERİ” ve ürün sunan
mağazalar “İŞLETME” olarak anılacaktır.
Üyelik Sözleşmesinin Konusu
KALMASIN ’a Müşteri ve İşletme olarak üyelik, ürün satışı, satışa sunulan ürünlerin rezervasyonu ve sonrasında satın alımı, üyelik iptali, ödeme şartları ile tarafların yükümlülüklerinin belirlenmesidir.
Üyelik Sözleşmesinin Kapsamı
İşbu üyelik sözleşmesinin kapsamı; sözleşme ve sözleşme eklerinde belirlenen hükümleri, site ve uygulama içerisinde KALMASIN tarafından paylaşılan kullanım, üyelik ve hizmetlere yönelik uyarı, yazı ya da açıklama şeklinde beyanları kapsar.
Üyelik Sözleşmesinin Kabulü
Müşteriler ve İşletmeler KALMASIN ‘a (web sitesi veya mobil uygulaması) üzerinden üye olmakla birlikte Üyelik Sözleşmesini, Üyelik Sözleşmesinin eklerini(Gizlilik Politikası-Çerez Politikası vb ), site içerisinde KALMASIN tarafından paylaşılan kullanım, üyelik ve hizmetlerine yönelik uyarı, yazı ya da açıklama gibi beyanların tamamını kabul etmiş olur. Üyeler, siteyi kullanmak ile birlikte söz konusu beyanlarda belirtilen tüm hususlara uygun davranacağını kabul ve taahhüt eder.
Üyelik Şekli
Müşteriler ve İşletmeler kayıt formunu doldurarak veya Facebook, Google veya Apple üyelikleri aracılığı ile KALMASIN ‘a üye olabilirler.
Her KALMASIN müşterisi ve/veya işletmesi, Kalmasın İletişim
Bilgisayar Kozmetik Tekstil İnşaat San. Tic. Ltd. Şti ile akdetmiş
olduğu işbu Üyelik Sözleşmesi (“Sözleşme”) hükümlerine uyacağını kabul ve
taahhüt eder. Bu bağlamda işbu üyelik sözleşmesi, Kalmasın
İletişim Bilgisayar Kozmetik Tekstil İnşaat San. Tic. Ltd. Şti
hizmetleri KALMASIN ile İşletme ya
da Müşteri sıfatıyla üye olan kullanıcılar arasında
elektronik ortamda yürürlüğe girmiştir/girecektir.
Üye olan her müşteri/işletme, üyeliğinin onayı ile birlikte üyelik sözleşmesi
ve üyelik sözleşmesinin eklerini okuduğunu, tüm maddeleri anladığını ve
üyelik sözleşmesi ile eklerinde belirtilen tüm hükümleri onayladığını kabul
eder. KALMASIN ise, sözleşmeyi onaylayan üyelerine dijital
ortamdan gıda satış, rezerve etme ve satın alabilme imkânları sunar.
2. KALMASIN‘IN MİSYONU
İşletmelerin gün sonunda ellerinde kalması muhtemel olan ve bekletilmesi
halinde tazeliğini kaybedecek olan ihtiyaç fazlası gıda ürünlerine,
ilgili gıdaya ihtiyacı olan tüketicilerin(müşterilerin) uygun fiyatla
erişmesini, seçtiği ürünü/ürünleri rezerve edebilmesi ve satın
alabilmesini sağlayarak gıda israfına ilişkin farkındalığını artırmak
ve gıda israfını azaltmaktır. Bu bağlamda, KALMASIN
olarak, İşletme tarafından satışa sunulacak olan fazla gıdaların, Müşteri
tarafından rezerve edilebilmesi ve satın alınıp ödeme yapılabilmesi için hizmet sunmaktır.
Belirtilen işbu koşullar, KALMASIN aracılığıyla gerçekleştirilen herhangi
bir ürün/ürün paketi rezervasyonu ve satın alımı için geçerlidir. KALMASIN,
ticari olmayan “kişisel” kullanım için “aracılık” hizmeti sağlamaktadır.
KALMASIN ‘ın onayı olmadan, hizmetlerin başka herhangi bir şekilde
kullanılması mümkün değildir.
Ayrıca KALMASIN ‘ın web sitesi ve uygulaması ‘nda her zaman mevcut
olan çerez ve gizlilik politikası, belirtilen koşulların entegre
bir parçasını oluşturacak ve bu koşullar kabul edildiğinde
doğrudan kabul edilmiş sayılacaktır.
3. KALMASIN’IN GENEL YAPISI ve İŞLEYİŞİ
KALMASIN, üye İşletmenin gün sonunda elinde
kalması muhtemel olan ve bekletilmesi halinde tazeliğini kaybedecek olan
ihtiyaç fazlası gıda ürünlerini, web sitesi ve mobil uygulama üzerinden
Müşteri‘nin rezerve edebilmesi ve satın alabilmesi için aracılık hizmeti
sağlamaktadır. Müşteriler, KALMASIN üzerinden bir ürün
ile ilgili olarak rezervasyon siparişi verip ürünü/ ürünleri rezerve
edebilir ve devamında ürün tesliminde ID paylaşıp satın alım sürecini tamamlayabilir.
KALMASIN, Müşteri tarafından rezervasyon söz konusu olduğunda,
ürünleri bir rezervasyon onayıyla onaylar, böylece ilgili ürün Müşteri tarafından rezerve edilmiş olur.
Müşteri bir ürünü rezerve ettiğinde ve İşletme rezervasyon siparişini kabul
ettiğinde, Müşteri, teslim alma zamanında İşletmenin KALMASIN
hesabında ayrıntılı şekilde gösterilmiş olan adresinde ve
belirtilen zaman aralığında hazır bulunmalıdır.
Müşteri, ürünü teslim alırken ID paylaşır, İşletme, ID kodunu KALMASIN
sistemine bildirir, Müşteri tarafından verilecek onayı takiben satış tamamlanmış
olur ve satış neticesinde elde edilen satış bedeli İşletme ‘nin KALMASIN hesabına aktarılır.
KALMASIN, bir İşletme ‘nin Müşteriye sunacağı ürünler ile
ilgili rezervasyon hizmeti sağlamaktadır ve İşletme ile Müşteri arasında
rezerve edilen/ alım-satımı gerçekleştirilen ürünler veya ürünlerin satışı
ile ilgili olarak KALMASIN ile Müşteri arasında herhangi
bir sözleşme ilişkisi olmayacaktır. KALMASIN’ın ürünler
ile ilgili olarak veya İşletme ile Müşteri arasındaki herhangi bir rezervasyon
veya sözleşmenin yerine getirilmesi konusunda hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır.
KALMASIN, İşletme adına yalnızca ürünler için “Satın Alma
Fiyatı”nı (aşağıda tanımlandığı şekilde) tahsil eder ve bu nedenle yalnızca
İşletme adına bir sipariş karşılama ve ödeme tahsil aracı olarak hareket eder.
Dolayısıyla, İşletme‘nin Müşteri‘ye sunduğu, sunacağı ürünlerin tazeliğinden
yalnızca İşletme sorumludur. Müşteri ve İşletme, bu hususta yaşanabilecek
herhangi bir sorunda KALMASIN‘ın sorumlu olmadığını bu
sözleşmeyi onaylamakla kabul, beyan ve taahhüt ederler.
4.KALMASIN ÜYELİK VE KULLANIM KOŞULLARI
KALMASIN (kalmasın.com.tr veya KALMASIN Mobil Uygulaması),
üye müşterisini, yalnızca bulunduğu lokasyonda olan ve yararlanabildiği
kampanyalardan e-posta, sms ya da mobil bildirim yolu ile haberdar eder.
KALMASIN, ayrıca üyelerine / kullanıcılarına sosyal medya kanalları
dahil olmak üzere üyelerin / kullanıcıların KALMASIN ile paylaştıkları
her türlü iletişim kanalı üzerinden ulaşabilir ve çeşitli promosyon, kampanya ve
benzer bilgileri kullanıcı ile paylaşabilir.
KALMASIN üyesi olan müşteri ve işletme, kendisinin belirleyeceği
bir '"Müşteri/ İşletme Adı'' na ve ''Şifre''ye sahip olur. ''Müşteri/ İşletme Adı”
yalnızca tek bir üyeye özeldir, dolayısıyla, aynı 'kullanıcı adı'' birden fazla kullanıcıya tanımlanamaz.
Müşteri/ İşletme tarafından hizmetten yararlanabilmek için üyeliğine tanımlanmış
olan ''Şifre'' yalnızca müşteri/işletme tarafından bilinir ve müşteri/işletme
dilediği zaman şifresini değiştirebilir. Şifre'nin seçimi ve korunması
tamamen kullananın sorumluluğunda olup, KALMASIN,
şifre kullanımından doğacak problemlerden kesinlikle sorumlu değildir.
Müşteri/İşletme, KALMASIN üyeliği gerektiren
servislere bağlanabilmek için Müşteri/İşletme adını ve şifresini
doğru ve eksiksiz şekilde girmek durumundadır. Bu işlem KALMASIN
web sitesinde ve uygulaması üzerinde ''Giriş'' şeklinde tanımlanmıştır. Müşteriler/İşletmeler, üyeliklerinin devamı için KALMASIN‘ın kullanım koşullarına uygun davranmakla mükelleftirler. Ayrıca yanlışlıkla veya bilerek kendisine ait olmayan e-posta adresi ve telefon numaraları ile sisteme kayıt olan kullanıcılar/üyeler, buna ilişkin üçüncü kişilerin uğrayabilme ihtimali olan maddi ya da manevi zararlarda tüm sorumluluğun kendilerine ait olduğunu, KALMASIN‘ın bu konuda doğrudan veya dolaylı hiçbir yükümlülüğü olmadığını, olmayacağını koşulsuz kabul ederler.
KALMASIN, gelen şikayetler neticesinde gerek görmesi
halinde, müşterilerin veya işletmelerin hesaplarını askıya alabilir / kapatabilir.
5. KALMASIN GENEL YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Müşteri/İşletme, KALMASIN‘ın sunduğu hizmetlerden yararlanırken,
Müşteri / İşletme, kayıt formunda yer alan bilgilerin doğru olduğunu
ve KALMASIN üzerinde oluşturulmuş her bir
“Müşteri / İşletme Adı” için yalnızca bir adet e-posta tanımlanabileceğini,
tanımlanan e-posta adresinin değiştirilebilmesi için ancak gerekli
şifre ve e-posta onaylarının sağlanmasından sonra değiştirilebileceğini,
bu bilgilerin herhangi bir nedenle gerekli olduğu/olacağı durumlarda
verilen bilginin hatalı veya eksik olmasından (şifre unutma gibi)
doğacak kendisinin ya da üçüncü kişilerin zararlarından dolayı
sorumluluğun kendisine ait olduğunu, bu ve benzeri durumlarda
KALMASIN üyeliğinin sona erebileceğini;
“Müşteri/İşletme adı” veya kayıtlı e-posta adresiyle yapacağı
her türlü işlemden bizzat ve yalnızca kendisinin sorumlu olduğunu;
KALMASIN tarafından verilen hizmetlerin ve
yazılımların telif hakkının www.kalmasin.com.tr ve KALMASIN
markasının sahibine ait olduğunu, bu yazılımları hiç bir şekilde çoğaltıp, dağıtmayacağını;
KALMASIN hizmetlerini kullanırken ileri sürdüğü şahsi
fikir, düşünce, ifadelerin, üyesi bulunduğu KALMASIN‘a
eklediği/ekleyeceği dosyaların, belgelerin, gönderdiği/göndereceği
kişisel bilgilerinin sorumluluğunun kendisine ait olduğunu ve işletme
ile müşteri arasında oluşabilecek ihtilaflar dahil ancak bunlarla
sınırlı olmamak üzere KALMASIN ‘nın yapılan/yapılması muhtemel o
lan tüm bu paylaşımlardan hiç bir şekilde sorumlu tutulamayacağını,
KALMASIN’nın bu görüş ve düşünceleri yayımlayıp,
yayımlamamakta serbest olduğunu ayrıca bu görüş ve yorumları
moderatörler aracılığıyla düzenleyip, imla hatalarını düzeltme hakkı bulunduğunu;
KALMASIN tarafından sağlanan
hizmetlerde bazı hallerde 18 yaşından büyüklere ait içeriklerin
yer alabileceğini, bu içeriklerin usule aykırı şekilde görüntülenmesi
halinde, bu nedenle KALMASIN‘ın sorumlu olmayacağını;
KALMASIN‘nın, sunduğu hizmetlerin kullanımı
sırasında kaybolacak ve/veya eksik alınacak ya da yanlış adrese
iletilecek bilgi mesaj ve dosyalardan sorumlu olmayacağını;
KALMASIN tarafından sunulan hizmetlere KALMASIN
tarafından belirlenen şekil ve şartlar dışında ve/veya yetkisiz şekilde ulaşmamayı ve yazılımı hiçbir şekilde değiştirmemeyi, değiştirilmiş olduğu belli olanları kullanmamayı ve anılan kurallara uymadığı durumlarda KALMASINın uğrayabileceği tüm maddi ve manevi zararları karşılamayı;
İşletmeler, Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkilerin Satışına ve Sunumuna
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik ve yine ilgili mevzuat uyarınca,
KALMASIN üzerinden tüketilebilir ve tüketilmemesi halinde
tazeliğini yitirecek olan gıdalar haricinde kati suretle tütün mamulleri
ve alkollü içecek satışı yapmadıklarını/yapmayacaklarını,
Müşteriler, KALMASIN web sitesi veya mobil uygulaması
üzerinden, tüketilebilir ve tüketilmemesi halinde tazeliğini yitirecek
olan gıdalar haricinde tütün mamulleri ve alkollü içecek temin etmemeyi
ve üye işletmelere bu konuda talepte bulunmamayı, aksi yöndeki işlemlerin
müşteri ve/veya işletme açısından üyeliğin iptali ve işbu Sözleşme’nin
feshi ile sonuçlanabileceğini;
Müşteri/İşletme verilerinin yetkisiz kişilerce okunmasından veya
kullanılmasından dolayı gelebilecek zararlardan ötürü KALMASIN‘ın
sorumlu tutulamayacağını;
Üyelerin paylaşımlarının üçüncü kişiler tarafından izinsiz şekilde
kullanılmasından, paylaşılmasından veya yayınlanmasından dolayı
gelebilecek zararlardan KALMASIN ‘ın sorumlu olmayacağını;
Müşteriler/işletmeler tehdit edici, ahlak dışı, ırkçı, Türkiye
Cumhuriyeti kanunlarına, uluslararası anlaşmalara aykırı, politik
mesajlar içeren, üçüncü kişilerin fikri veya sınai mülkiyet haklarını
ihlal eder nitelikte kullanıcı adı, fotoğraf ve rumuz kullanmamayı;
mesaj veya yorum göndermemeyi;
KALMASIN ortamına eklenecek Müşteri/İşletme adları,
fotoğraflar, yazışmalar, konu başlıkları ve rumuzların genel ahlak,
görgü ve hukuk kurallarına uygun olmasını; politik mesajlar içermemesini;
ve söz konusu ibareler, yazışmalar ve fotoğraflar ile ilgili tüm yayımlama,
işleme ve çoğaltma, yayma, temsil, işaret, ses ve/veya görüntü nakline
yarayan araçlarla umuma iletim, üçüncü kişilere devir ve temlik hakları
dahil olmak üzere 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ’nda
sayılan tüm mali hakların KALMASIN‘a ve dolayısı
ile KALMASIN markasının sahibine devredildiğini;
Ürün sunan ve hizmetten yararlanan diğer Müşterileri & İşletmeleri
taciz ve tehdit etmemeyi;
Diğer Müşterilerin & İşletmelerin KALMASIN ‘ı
kullanmalarını olumsuz etkileyecek şekilde davranmamayı,
KALMASIN ‘da yer alan hizmetleri kötüye
kullanmayacağını ve kullanan diğer müşterilerin/işletmelerin / kullanıcıların
haklarını ihlal eden nitelikte veya zarar veren hiçbir davranışta
bulunmayacağını ve söz konusu kötüye kullanım neticesinde KALMASIN‘ın
veya ilgili Müşterinin & İşletmenin uğrayacağı tüm zararlarda sorumluluğun tamamen
kendisine ait olduğunu ve böyle bir kullanımın tespit edilmesi halinde KALMASIN
‘ın bu Müşterinin & İşletmenin ilgili hizmetteki hesabını ya da hesabının kullanıcı adı,
profil fotoğrafı ve benzeri kısımlarını kapatma veya limitleme veya KALMASIN
üyeliğini sona erdirme hakkının bulunduğunu;
Kişi veya kurumların isimlerini lekeleyici, çiğneyici, ahlaka aykırı,
yakışıksız veya kanun dışı materyal veya bilgiler yayımlamamayı, basıp
çoğaltmamayı, dağıtmamayı;
Reklam yapmamayı, herhangi bir mal veya hizmet satmamayı veya satılmasına
yönelik teklifte bulunmamayı, anket, yarışma veya zincir mektup faaliyetlerinde bulunmamayı;
Diğer müşterilerin/işletmelerin bilgisayarındaki bilgilere veya yazılıma
zarar verecek bilgi veya programlar göndermemeyi;
KALMASIN hizmetlerini kullanarak elde edilen herhangi
bir kayıt veya elde edilmiş malzemelerin tamamen müşterinin/işletmenin
rızası dâhilinde olduğunu, kendi bilgisayarında yaratacağı arızalar,
bilgi kaybı ve diğer kayıpların sorumluluğunun tamamem kendisine ait olduğunu, KALMASIN‘ın kullanımından dolayı uğrayabileceği zararlardan dolayı KALMASIN‘dan hiç bir şekilde tazminat talep etmemeyi;
KALMASINdan izin almadan KALMASIN‘a
ait olan servisleri ticari bir amaçla ve/veya reklam amacıyla kullanmamayı;
KALMASIN'ın, dilediği zaman veya sürekli olarak tüm
sistemi izleyebileceğini;
Kurallara aykırı davrandığı takdirde KALMASIN‘ın
gerekli müdahalelerde bulunma ve müşteriyi/işletmeyi hizmet dışına
çıkarma ve üyeliğine son verme hakkına sahip olduğunu,
KALMASINın, kendi sistemini ticari amaçla dilediği
şekilde kullanabileceğini;
Kanunlara göre iletilmesi yasak olan bilgileri iletmemeyi ve zincir
posta (chain mail), yazılım virüsü (vb.) gibi gönderilme yetkisi olmayan
verileri paylaşmamayı;
Başkalarına ait kişisel bilgileri kayıt etmemeyi, yaymamayı, kötüye kullanmamayı;
Online Ödeme Yöntemi ile ödeme yapılmadığı durumda sipariş teslimi sırasında
hizmetin daha önceden kendilerine bildirilmiş olan ücretini seçilen ödeme
aracıyla ödemek durumunda olduğunu aksi takdirde ürünün kendilerine teslim
edilmeyebileceğini;
KALMASIN‘nda çerez (cookie) kullanıldığını, çerezlerin bir
internet sitesinin müşterinin / işletmenin / kullanıcının bilgisayarındaki
sabit diskte çerez dosyasına aktardığı bilgi parçaları / metin dosyaları
olduğunu, bunların müşterilerin / işletmelerin / kullanıcıların KALMASIN’da
gezinmesine olanak sağladığını ve gerektiğinde siteye erişen müşterilerin /
işletmelerin 7 kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun içeriklerin hazırlanmasına
yardımcı olduğunu beyan, taahhüt ve kabul eder.
6. İŞLETME‘NİN GENEL HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
İşletme (Satıcı Üye/Mağaza), KALMASIN aracılığı ile, gün sonuna doğru ellerinde kalan yiyecek, içecek, gıda vb. gibi sağlığa ve hukuka uygun ürünleri satabilir.İşletme, Müşteri(alıcı üye) tarafından rezerve edilen ürünü, işletmenin bulunduğu adreste ve yine işletmenin önceden belirlemiş olduğu zaman aralıkları içerisinde müşteriye teslim edeceğini kabul eder.
İşletme, müşterilere hangi zaman aralıklarında ürün teslim edeceklerini önceden Uygulama veya web sitesi üzerinden işaretleyeceğini ve belirttiği zaman aralığında ürün teslimi için işletmenin açık olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
İşletme tarafından satışa sunulan gıdalar bozulabilir nitelikte ürünler olduğundan ve KALMASIN‘ın konsepti gıda ve diğer ürünlerin israfını önlemek olduğundan, ürün rezervasyonu yapan Müşteri ‘nin, rezerve ettiği ürünü, ürünü rezerve etmiş olduğu işletmenin belirlemiş olduğu süreler içerisinde teslim almaması halinde, İşletme ürünü başka bir Müşteri ‘ye satma hakkına sahip olacaktır. KALMASIN, bu durumda İşletme ‘nin mağduriyet yaşamaması adına, ürünü süresinde teslim almayan Müşteri’den alınan ödemeyi İşletme ‘nin hesabına sözleşmede belirtilen sürede gerekli kesintileri yaptıktan sonra aktaracaktır. (haklı ve geçerli iptal halleri, bu durumun istisnasıdır.)
İşletme ve Müşteri, ürün rezervasyonlarında, müşterinin zamanında gelmemesi veya ürün rezervasyonunun müşteri tarafından iptal edilmesi gibi durumlarda, kısacası üye işletme ve üye müşteri arasında çıkabilecek olası bir anlaşmazlıkta ve uyuşmazlıkta KALMASIN‘ı sorumlu tutmayacaklarını kabul ve beyan ederler. Dolayısıyla KALMASIN, belirtilen söz konusu durumlarda işletme ve/veya müşteri tarafından herhangi bir cezai/hukuki sorumluluğa tabi tutulamaz.
KALMASIN aracılığı ile yapılacak olan rezervasyonların devamında gerçekleşecek olan satın almalara ilişkin doğacak tüm vergi sorumluluğu İşletme‘ye aittir, KALMASIN‘ın bu konuda hiç bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
İşletme, rezervasyonların tüm aşamalarında, işbu üyelik sözleşmesinde belirtilen hak ve yükümlülüklerini yerine getirmemesinden kaynaklanabilecek tüm taleplerden, icra takiplerinden ve davalardan doğacak hak ve alacaklar ile avukatlık ücretlerini karşılayacağını kabul, beyan ve taahhüt ederler. Bununla birlikte, KALMASIN, aleyhine Müşteriler ve/veya hak sahipleri tarafından açılacak olan davalardan kaynaklanan masrafları, avukatlık ücretlerini ve tazminat gibi her türlü talepleri, üye İşletme’ye rücu etme hakkına sahiptir.
İşletme, KALMASIN ile komisyon + KALMASIN’ın anlaşmalı olduğu/olacağı ödeme kanallarının alacağı komisyon ve/veya yapılan satış üzerinden kesinti yapılması modeli üzerinden çalışmayı kabul etmekle birlikte, KALMASIN, tamamlanan(satışı gerçekleştirilen) her rezervasyon için belirlemiş olduğu ve kestiği komisyon oranı(KDV Hariç %12) ve yine KALMASIN’ın anlaşmalı olduğu/olacağı ödeme kanallarının alacağı komisyon ve/veya yapılan satış üzerinden kesinti haricindeki ödemeleri, her ayın son iş günü (KALMASIN bu süreyi İşletme ‘nin onayı olmadan uzatabilir ancak bu süre 3(üç) ayı geçemez) İşletme’nin üye olduğu esnada belirleyip onayladığı IBAN numarasına gönderir. Banka bilgilerinin eksik ve/veya hatalı kaydedilmiş olmasından kaynaklanan sorunlarından KALMASIN sorumlu tutulamaz zira banka bilgilerinin doğruluğu ve hatasız şekilde kaydedilmiş olması İşletme ’nin sorumluluğundadır.
7. MÜŞTERİ ’NİN GENEL HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Üye Müşteri, KALMASIN üzerinden satışa sunulan ürünlerin(gıdaların), üyelik sözleşmesine ve üyelik sözleşmesinin eklerine, yürürlükteki mevzuata, KALMASIN tarafından web sitesinde/mobil uygulamada belirlenen uyarı, bildirim ve açıklamalara uygun olduğunu kabul eder.Müşteri, satın aldığı ürünlerin hukuki sorumluluğunun ve yükümlülüğünün yalnızca kendisine ait olduğunu, KALMASIN‘ın hiçbir koşul ve şart altında bu durumdan doğabilecek sorunlar ile ilgili doğrudan veya dolaylı bağlantısı ve sorumluluğu olmadığını kabul ve beyan eder.
Müşteri, rezervasyon sonrasında satın aldığı ürün/ürünler ile ilgili yürürlükteki düzenlemelere aykırılık olması halinde, bu durumdan kaynaklanabilecek her türlü maddi ve manevi sorumluluğun/yükümlülüğün İşletme ‘ye ve kendisine ait olduğunu kabul eder.
Müşteri, KALMASIN‘da satışa sunulan ürünlerin teslim sürecine ilişkin, işletmenin bulunduğu adreste ve işletmenin teslim için önceden belirlemiş olduğu zaman aralığı ile ilgili yaşanabilecek olası bir sorunda veya herhangi bir tarafın iş birliğinden vazgeçmesi gibi durumlarda, rezervasyonu yapılmış olan ürünün tesliminin gecikmesi yada iptal edilmesi gibi hallerde KALMASIN‘ın hiçbir yükümlülüğü ve sorumluluğunun olmayacağını ve doğabilecek olası zararlardan dolayı KALMASIN‘dan hiçbir durumda tazminat talep edemeyeceğini kabul eder.
Müşteri, işbu sözleşmede ve site içerisinde belirtilen kurallara veya yürürlükteki mevzuatlara aykırı davranmaları durumunda, KALMASIN‘ın uğradığı ve ileride uğrayabileceği tüm zararları(icra-dava masrafları, avukatlık ücretleri, arabulucuk masrafları vb) tazmin edeceklerini, KALMASIN‘ın ihtar ve ihbar şartı olmaksızın oluşan zararlarını, zarar oranında tahsil edebileceğini beyan ve taahhüt eder.
Müşteri, KALMASIN‘da Online Ödeme Sistemi kapsamında kullanılan kredi kartının, kart hamili haricinde, bir başkası tarafından “hukuka aykırı” şekilde kullanılması halinde, 23.02.2006 tarihli 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu ve 10.03.2007 tarihli ve 26458 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre işlem uygulacağını kabul eder.
Müşteri’nin KALMASIN’a bildirimde bulunması ve kartın kullanımına son vermesi halinde, KALMASIN‘ın kullanıldığı mobil cihazın kaybedilmesi veya cihazın çalınması durumunda, Müşteri ‘nin KALMASIN ’da tanımlı kart bilgilerine 3. Kişiler erişemez. Buna uyulmaması halinde, üçüncü kişiler tarafından KALMASINüzerinden gerçekleştirilen siparişlerin ödenmesi devam edebileceği gibi, KALMASINhiç bir şartta bu durumdan sorumlu tutulamaz.
8. ÜRÜN VE ÜRÜN BİLGİLERİ
KALMASIN hiçbir şekilde ürün üretmez, satmaz, satın almaz, depolamaz,
hazırlamaz, işlemez, işaretlemez, paketlemez veya teslim etmez. Ürünlerin üretimi,
satışı, satın alınması, depolanması, hazırlanması, işlenmesi, işaretlenmesi,
teslimatı, kalitesi, bileşenleri, alerjenleri dahil olmak üzere ürünler
ile ilgili herhangi bir rezervasyonun yerine getirilmesi ve buna uygunluk
konusunda KALMASIN‘ın hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır.
KALMASIN, web sitesinde ve/veya mobil uygulamasında ürünün
“üretici”si veya “satıcı”sı olarak açıkça belirtilmediği sürece,
yukarıda ürün ile ilgili konusu geçen hiç bir durumdan sorumlu değildir,
bu husustaki tüm sorumluluk ürünü satış için sunmak adına
KALMASIN Hizmetinden yararlanan “İşletme” ye aittir.
Müşteri, İşletme tarafından ürünler hakkında KALMASIN ‘da paylaşılan
bilgi ve açıklamaların yalnızca genel anlamda “bilgilendirici” olduğunu
ve bu hususta KALMASIN ‘ın hiç bir sorumluluğu olmadığı kabul eder.
Müşteri, İşletme tarafından sunulan bir ürün ile ilgili yapmış olduğu
rezervasyon neticesinde, teslim aldığı ürünün belirtilen ürün olmaması
halinde, KALMASIN ‘ın sorumluluğu olmadığını,
bu husustaki sorumluluğun yalnızca İşletme ‘ye ait olduğunu kabul
eder. Dolayısıyla teslim alınan herhangi bir ürünle ilgili olası a
lerjik durumlarda KALMASIN‘ın hiç bir sorumluluğu
olmadığı hem Müşteri hem de İşletme tarafından işbu sözleşme ile
kabul edilmektedir. Ürünün belirtilen özellikleri taşımaması gibi
haklı iptal hallerinde Müşteri ‘y2 ücret iadesi bu durumun istisnaları arasındadır.
9. İPTAL HAKKI
KALMASIN‘ın konsepti, yiyecek ve diğer gıda ürünlerinin
israfını önlemektir ve bu nedenle, İşletmede fazla ürün olmaması halinde
rezervasyonu tamamlanmış ve ödemesi yapılmış ürünü iptal edebilir.
Müşteri bu durumda üye olurken KALMASIN‘a verdiği
iletişim bilgilerinin doğru olması ve Müşteri’nin bu tür
bildirimleri almayı kabul etmesi kaydıyla, KALMASIN‘dan
ve/veya İşletme ‘den bu konu ile ilgili e-posta, SMS ve/veya
KALMASIN aracılığı ile iptal bildirimi alacaktır.
İptali takiben Müşteri‘ye ücret iadesi yapılacak veya Müşteri‘nin
talebi doğrultusunda daha sonraki rezervasyonlarda
kullanılabilmesi adına “KALMASIN” hesabına aktarılacaktır.
Gıdalar çabuk bozulan ürünler olduğundan ve KALMASIN‘ın
konsepti gıda ve çabuk bozulan diğer ürünlerin israfını önlemek olduğu
için, Müşteri, vermiş olduğu rezervasyonu yalnızca kararlaştırılan
teslim alma süresinin başlangıcından iki saat öncesine kadar,
maddi anlamda hiç bir zarara uğramadan iptal edebilir. Ancak,
Müşteri ‘nin iptal talebi üründeki içerikler, alerjenler veya
ürün ile ilgili diğer etiketleme ya da paketleme ile ilgili
bilgilerden kaynaklanıyorsa, Müşteri “haklı” olarak rezervasyonu,
ürün teslim alınana kadar iptal edebilme ve cayma hakkına
sahiptir lakin iptal ve cayma hakkının geçerli olabilmesi
hem İşletme ‘nin onayına hem de müşterinin iptalin/caymanın
üründeki içerikler, alerjenler veya ürün ile ilgili diğer
etiketleme ya da paketleme ile ilgili olduğunun görsel
ve / veya ispata yetebilecek belgeler ile birlikte KALMASIN ile paylaşılması ile mümkündür.
Tarafların cayma hakkını kullanabilmeleri ve bunun sonuç doğurması, ancak
durumu “şikayet” yolu ile KALMASIN‘a bildirmeleri ile
mümkündür. Belirtilen şartlar ve koşulları taşımayan iptal / cayma
geçerli olmayacağı gibi, bir ücret iadesi de söz konusu olmayacaktır.
10. KALMASIN‘IN HAK VE YETKİLERİ
KALMASIN, herhangi bir zamanda web sitesinin/mobil
uygulamasının çalışmasını geçici bir süre askıya alabilir veya tamamen durdurabilir.
KALMASIN, güvenlik şüphesi doğuran müşteri/işletme işlemlerinden
dolayı ilgili üyelerin Online Ödeme Yöntemi aracılığı ile ödeme yapma/alma
imkanlarını geçici bir süreliğine askıya alabilir veya tamamen durdurabilir.
Web sitesi/mobil uygulamasının veya Online Ödeme Yöntemi kullanımının geçici
bir süre askıya alınması veya tamamen durdurulmasından dolayı
KALMASIN‘ın üye olan müşterilere / işletmelere ve / veya üçüncü
kişilere karşı hiçbir sorumluluğu olmayacaktır.
Müşteri/İşletme Kullanıcı adı veya e-posta ile şifre KALMASIN tarafından sunulan
başvuru alanlarının doldurulmasından sonra görüntülenecek ve onaylanacaktır.
KALMASIN üye kayıt formunu eksiksiz doldurmuş müşterilerin/işletmelerin yeni bir
şifreye sahip olmalarını veya şifrelerini kullanmalarını münhasıran(özellikle)
süre sınırı olmaksızın engelleyebilecektir.
KALMASIN, hizmetlerinin zamanında, hatasız ve güvenli şekilde
sunulması, hizmet kullanımından elde edilen sonuçların güvenilir ve olması,
verilen hizmet kalitesinin beklentilere cevap vermesi için her zaman
gerekli özeni gösterecektir ancak bunları aynı şekilde yerine
getirilmesini taahhüt etmemektedir.
KALMASIN, üyelerinin(müşteri/işletme) sistemden
yararlanmaları sırasında ortamda bulunduracakları dosyaların,
mesajların bazılarını veya tamamını uygun göreceği
periyotlarla yedekleme ve silme yetkisine sahiptir. KALMASIN
yedekleme ve silme işlemlerinden dolayı sorumlu tutulmayacaktır.
KALMASIN, kendi ürettiği ve/veya dışardan
satın aldığı bilgi, belge, yazılım, tasarım, grafik vb.
eserlerin mülkiyet ve mülkiyetten doğan her türlü telif haklarına
sahiptir. KALMASIN aracılığı ile gerçekleştirilen
rezervasyonlar ve satışlar, üye İşletme tarafından sunulan menü
ile sınırlıdır. KALMASIN, ilgili üye İşletme ’de bulunmayan
ürünlerin müşteri tarafından rezerve edilme ve/veya müşteriye
tesliminin sağlanması hususunda sorumluluk sahibi değildir.
Üye İşletme tarafından, ürünlerin KALMASIN
web sitesinde / mobil uygulamasında satış için teşhir edilmesi,
ürünlerin stokta bulunduğu anlamına gelmemektedir.
KALMASIN, üyelerinin(işletme/müşteri) ürettiği
ve yayınlanmak üzere kendi iradesiyle KALMASIN‘a
yükledikleri (kullanıcı resimleri, ekledikleri mesajlar, haberler,
dosya vb) bilgi, belge, yazılım, tasarım, grafik vb. eserlerin her
türlü yazılı ve görsel mecrada yayınlanma, işleme, sosyal medya ağlarında
paylaşma ve/veya KALMASIN‘da ve KALMASIN
tarafından uygun görülecek başka bir adrese taşıma veya kendi takdirinde
olmak üzere internet sitesinden ve mobil uygulamadan kaldırma haklarına sahiptir.
Yayınlanan bu bilgilerin başka kullanıcılar/üyeler tarafından kopyalanması,
işlenmesi ve/veya yayınlanması ihtimal dâhilinde olup KALMASIN bu nedenle
oluşabilecek herhangi bir zarardan sorumlu tutulmayacak ve kendisinden
herhangi bir telif ücreti talep edilmeyecektir. KALMASIN‘da
satışa sunulan gıdaların fiyat ve ürün özelliklerine ilişkin bilgilerin
değiştirilme yükümlülüğü üye İşletmelere aittir. KALMASIN,
fiyat ve ürün özellik bilgilerinde hata oluştuğu hallerde, üyelerini bilgilendirerek,
bu hatayı düzeltecek şekilde siparişi iptal edebilir.
KALMASIN aracılığı ile satışa sunulan ürünlerin
içeriğine dair doğru, eksiksiz ve dürüst açıklama yapılmasına dair KALMASINgerekli
özeni ve hassasiyeti gösterecektir lakin üye işletmelerin ürün içeriklerine
dair yaptıkları eksik ve/veya hatalı açıklamalardan dolayı oluşacak
problemlerden veya zararlardan hiç bir şekilde sorumlu değildir.
KALMASIN, üyelerinin KALMASIN dışındaki başka
bir web-sitesine/mobil uygulamasına geçişini sağlayabilir. Bu takdirde üyeler,
geçişin yapılacağı sitelerin içeriğinden KALMASIN‘ın
sorumlu olmadığını peşinen kabul ederler.
KALMASIN, sağlamış olduğu ve üyelik gerektirmeyen hizmetlerini,
zaman içinde üyelik gerektiren bir hale dönüştürülebilir, ilave hizmetler
açabilir, bazı hizmetlerini kısmen veya tamamen değiştirebilir veya ücretli
hale dönüştürebilir. Bu durumda üyenin işbu Sözleşme’yi feshederek,
üyelikten ayrılma hakkı saklıdır.
KALMASIN, ileride doğması muhtemel ve/veya
doğacak teknik gereksinimler ve mevzuata uyum amacıyla üyelerin / kullanıcıların
aleyhine olmamak kaydıyla işbu Sözleşme’nin uygulamasında değişiklikler
yapabilir, mevcut maddelerini değiştirebilir veya yeni maddeler ilave edebilir.
11. ÖDEME
KALMASIN müşterisi, web sitesi veya mobil uygulama aracılığı ile gerçekleştirdiği
rezervasyona ilişkin ücreti, banka kartı, kredi kartı veya benzer bir ödeme aracı
ile KALMASIN vasıtası ile anında ödeyecektir.
Yapılan bu ödeme, ürünün teslim süreci tamamlanana kadar
KALMASIN‘da blokeli olarak bekletilecek, satın alımın
sözleşmede belirtilen şartlar dahilinde gerçekleştirilmesi halinde
ve yine sözleşmede belirtilen sürelerde İşletme‘nin hesabına aktarılacaktır.
Banka kartı, kredi kartı veya benzer bir ödeme aracı ile yapılan ödemelerde,
kartın, hamili haricinde bir başkası tarafından hukuka aykırı şekilde
kullanılması halinde 23.02.2006 tarihli 5464 sayılı Banka
Kartları ve Kredi Kartları Kanunu ve 10/03/2007 tarihli ve 26458 sayılı Resmi Gazete’de
yayımlanan Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre işlem yapılır.
Banka kartı, kredi kartı veya benzer bir ödeme aracı ile gerçekleştirilen
rezervasyonlarda, satış sonrası verilmesi gereken fiş/fatura KALMASIN
tarafından değil, rezervasyonu alan “İşletme” tarafından düzenlenir ve Müşteri'ye
teslim edilir. KALMASIN, Banka kartı, kredi kartı veya benzer
bir ödeme aracı kullanılarak yapılan rezervasyonlarda, rezervasyonu yapılan
ürünlere ilişkin bedelleri, İşletme ‘nin nam ve hesabına Müşteri‘den tahsil
etmek için İşletme tarafından münhasır(özel) olarak yetkilendirilmiştir.
12. ÜCRET İADESİ
Banka kartı, kredi kartı veya benzer bir ödeme aracı ile ödemesi yapılmış
rezervasyonlarla sınırlı olmak üzere Müşteri ‘ye ücret iadesi ancak
Rezervasyonun ilgili İşletme ‘ye iletilememesi nedeniyle zorunlu iptali;
İşletme tarafından rezervasyonu gerçekleştirilen ürünün hazırlanmadığı
veya hazırlanmış olmasına rağmen İşletme ‘nin iptal işlemini
onaylamış olduğu hallerde Müşteri talebi üzerine siparişin iptali;
Müşteri tarafından rezervasyonu yapılan ürünün bir kısmının veya
tamamının İşletme ’de mevcut olmaması nedeniyle kısmen veya tamamen zorunlu iptali;
Teslim alınan üründen memnun kalınmaması nedeniyle, satışı gerçekleştiren
İşletme ‘nin onayının alınmasını takiben yapılan iptal işlemi;
Müşteri tarafından rezervasyonu yapılan, satın alımı gerçekleştirilip ödemesi
tamamlanmış olunan ürünün teslimatının, İşletme ‘nin bulunduğu adreste
ve İşletme tarafından belirlenmiş olan zaman aralıklarında yapılmayarak
gecikmesi durumunda ilgili İşletme ‘nin de onayı üzerine yapılan
iptal durumunda yapılacaktır.
İptale konu rezervasyona ilişkin ilgili İşletme bir fiş veya
fatura düzenlemiş ve bunu Müşteri ‘ye teslim etmiş ise, Müşteri tarafından iadesi gerekmektedir.
13. BİLGİLERİN SAKLANMASI VE İSPAT YÜKÜMLÜLÜĞÜ
KALMASIN‘da kayıtlı bulunan müşteri/işletme bilgileri, rezervasyonları, yorumları, değerlendirmeleri vb, KALMASIN “Gizlilik Politikası” na tabi olacak şekilde en az üç (3) yıl boyunca saklanır. İşbu Sözleşme’nin yerine getirilmesinden doğacak her türlü uyuşmazlıkta KALMASIN tarafından saklanan veriler ile müşteri/işletme kayıtları bağlayıcı ve kesin delil niteliği taşıyacaktır. İşbu Sözleşme Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına tabi olup, Sözleşme’nin ifasından doğabilecek her türlü uyuşmazlığın çözümünde İstanbul Merkez Mahkeme ve İcra Müdürlükleri yetkilidir.
14. YÜRÜRLÜK
İşbu Sözleşme taraflar arasında müşterinin / işletmenin kayıt formunu doldurmasından veya
Facebook, Google ya da Apple üyelikleri yoluyla oluşturdukları
üyelik itibariyle süresiz olarak yürürlüğe girer.
Bununla birlikte, işletmelerin satış yapabilmeleri
KALMASIN tarafından kendilerinden istenecek belgelerin
üyelik hesaplarına eklenmesi ve/veya KALMASIN
saha personeli tarafından yapılacak ziyaretler sırasında personel
ile paylaşılması ve KALMASIN ekibinin onay vererek
sisteme dahil etmesi veya bu belgeler İşletme tarafından sisteme
eklendi ise, KALMASIN tarafından onay verilmesi ile mümkündür.
15. FESİH
Sözleşme‘nin tarafları, işbu Sözleşme’yi diledikleri zaman sona erdirebileceklerdir. Sözleşme’nin feshi anında tarafların birbirlerinden olan (var ise) alacak hakları etkilenmez.
ORGANİZASYON
SÖZLEMELER
İLETİİM
© 2022 Kalmasın San. Tic. Ltd. Şti. Tüm hakları saklıdır
Powered by riwys